האם מומלץ לחשוף את התינוק לגירויים וצבעים ?

התינוק שלכם מוצף בגירויים הן מהסביבה הטבעית והן מהסביבה שאתם יצרתם עבורו במיטה , בעגלה , על משטח הפעילות ועוד.
לתינוקות אין יכולות לסנן ולבחור וכשהם מגורים יתר על המידה זה מוציא אותם מאזור הנוחות וגורם להם לבכות או להיאטם .
עכשיו תדמיינו מצב שאתם שוכבים על מזרן ומעליכם מלא צעצועים צבעוניים , חלקם מנגנים חלקם מתנועעים באופן אוטומטי , במרכז יש מובייל גדול עם אורות . כמה זמן לדעתכם תוכלו להתבונן בכל הרעשים האלו בעיניים ?? לא הרבה . עכשיו תחשבו על תינוק קטן שכל דבר שהוא רואה חדש עבורו , שוכב מתחת לכל העומס הצבעוני, המנגן והתנועע הזה .
לא מרגיש לך כמו הסביבה הרגועה השלווה הנינוחה שרצית ליצור עבורו.
תחושה של אמא לא מטעה ומחקרים אחרונים מראים שעודף גירויים אינו מומלץ כלל לתינוק .עוררות חושית יתר על המידה היא תופעה שגורמת לקשיים בהווה כמו קושי באכילה ובשינה ואף לקשיים בעתיד הבאים לידי ביטוי בהפרעות קשב וריכוז .
לכן ההמלצה היא למנן גירויים ולחשוף את התינוק אליהם בצורה מבוקרת .
האוניברסיטה שלנו שלה 5 צעצועים שונים הניתנים לניתוק -מותאמת למחקרים האחרונים ומאפשרת לחשוף את התינוק לגירויים בצורה הדרגתית -את הצעצועים ניתן לנתק מקשת הפעילות ובכך להציע לתינוק בצורה מבוקרת כל פעם צעצוע אחד חדש .
צעצוע ראשון -מראה
צעצוע שני -רעשן עם כדוריים קטנים צבעוניים
צעצוע שלישי -ארנב עם אוזני מישוש מרשרשות
צעצוע רביעי -ברווז צפצפה
צעצוע חמישי -ראש דובי מרשרש
שלב ראשון -כל פעם /יום צעצוע חדש שלב שני אחרי שהתינוק למד להכיר להוסיף עוד צעצועים
בנוסף מלבד הצעצועים התלויים על הקשת הבייבי יגלה על גבי המשטח המפנק והמעניין לכשעצמו , כדור רוטט וברווז צפצפה ,שאליהם הוא יחשף בחקירת המשטח עליו הוא שוכב . לסיכום לא צריך צבעים כדי לעורר חושים ואף מומלץ לעיתים כמה שפחות ואת הגירויים שכן בחרתם לחשוף מומלץ למנן ולהציע בהדרגה  .